Kahvenin düşüğe sebebiyet verebileceği doğru mu?

Bu konuda bir fikir birliği yoktur, ancak kahve ve diğer kafein içeren içecekleri tüketirken dikkatli davranmak gereklidir.
2008 yılının Mart ayında yayınlanan bir çalışmada günde 200 mg kafein tüketen hamile kadınların düşük yapma riski iki kat daha fazla olarak tespit edilmiştir.
Tüm uzmanlar günlük kahve tüketiminin hamilelik süresince maksimum bir bardak ile sınırlı tutulması gerektiğini savunmaktadır. Sadece kahve değil, çay, bazı gazlı içecekler, çikolata vb. gibi diğer bazı yiyecek ve içecekler de kafein içerir.
Hamileliktre kafein tüketimi diğer bazı riskleri de yanında getirir.
Çalışmalar, günde sekiz bardak ve daha fazla kahve tüketen (ortalama 800 mg) kadınların hamileliklerinin ölü doğum ile sonuçlanabileceğini göstermektedir. Günde üç bardak ve daha fazla kahve tüketen hamilelelerin erkek çocuklarnda inmemiş testis rahatsızlığı ortaya çıkabilmektedir.
Düşük gerçekleşmese bile, fazla miktarda kafeine maruz kalan çocuklarda sık nefes alma ve yüksek kalp atış hızı problemleri ile karşılaşılmaktadır.
Bir kız çocuğu hamile bir kadınla çok ilgilenirse doğacak çocuk erkektir.









